La Plataforma ciutadana El Ripollès existeix!

va nèixer el gener de 2001 com un lloc de trobada de les persones interessades i preocupades per la situació de les comunicacions viàries, ferroviàries i telemàtiques de la comarca del Ripollès.

Aquesta es la pàgina oficial de la Plataforma ciutadana El Ripollès existeix!, una iniciativa que pretèn sobre unes bases programàtiques establertes en el manifest fundacional de gener de 2001, la millora de les comunicacions de la comarca del Ripollès.


- Compromisos ferms i prou promeses
- Projectes racionals i respectuosos amb l’entorn
- Més enllà de la comarca, per prosperar

________________________

Comunicat de la Permanent d'"El Ripollès existeix!" sobre al presentació de l'estudi informatiu de desdoblament de la C-17 fins al Ripollès

( Octubre de 2004 )

La permanent d’“El Ripollès Existeix!” i a la espera que, en una propera reunió del seuplenari , puguianalitzar amb més profunditat l’estudi informatiu del desdoblament de la C-17 fins el Ripollès -que es va presentar el proppassat divendres dia 22 al Consell Comarcal del Ripollès- vol avançar a la opinió publica el següent comunicat :

1. Volem manifestar la nostra satisfacció expectant per la presentació d’aquestestudi informatiu. Tambévoldríem donar un vot de confiançaal Govern de la Generalitat per coms’està complint el mandatdel Parlament de Catalunya de solucionaraquesta comunicació d’accés als Pirineus i queés vital pel progrés de la Catalunya interior i del Ripollès.

2. Fidels al nostre principi de : Compromisos ferms i prou promeses no podem anar més enllà de mostrar la nostra satisfacció expectant fins que el projecte estigui adjudicat i en vies de realització.

3. A fi d’avançar versun altre dels nostres principis: Projectes racionals i respectuosos amb l’entorn,veiem molt positiuqueels ciutadans i les institucions del territoripuguin ajudar a definir el projecte executiu. També es veu positiuque, en determinats trams, la solució suggerida sigui mitjançant túnels per així disminuir l’impacte paisatgístic.

4. L’estudi informatiu presentat tédos trams clarament diferenciats .Un, mentre discorre per la plana, en el que la dificultat i l’impacte serà fàcil de corregir. L’altre, a l’endinsar-se al pre-pirineu,en el que la dificultat i l’impacte pot ser considerable i, per això, serà necessari aplicar les millors tècniques disponibles en carreteres de muntanya perpreservar el paisatge.

5. A fi d’avançar en la consecució dels anteriors puntsla permanent d’“El Ripollès Existeix!”pensa adreçar-se a les institucions afectades per aquest projecte a fi de que demanin al Govern de la Generalitat la realització d’una maqueta -a una escala adient- dels trams més difícils i amb possibilitat de més impacte paisatgístic a fi de preveure les correccions sobre la maqueta en la fase del projectei no sobre el terreny durant la fase d’execució.

Ripollès 25 d’octubre de 2004.-