La Plataforma ciutadana El Ripollès existeix!

va nèixer el gener de 2001 com un lloc de trobada de les persones interessades i preocupades per la situació de les comunicacions viàries, ferroviàries i telemàtiques de la comarca del Ripollès.

Aquesta es la pàgina oficial de la Plataforma ciutadana El Ripollès existeix!, una iniciativa que pretèn sobre unes bases programàtiques establertes en el manifest fundacional de gener de 2001, la millora de les comunicacions de la comarca del Ripollès.


- Compromisos ferms i prou promeses
- Projectes racionals i respectuosos amb l’entorn
- Més enllà de la comarca, per prosperar

________________________

Davant les recents averies a Rodalies RENFE i en especial a l'ocorreguda a Centelles

Ripollès, 19 de Novembre de 2006 .-


Davant els darrers accidents -que pràcticament es corresponen a un accident diari -que pateixen les línies de rodalies RENFE, i en especial el que ocorregué a Centelles el passat dissabte, dia 18 de novembre, la Permanent de la Plataforma ciutadana El Ripollès Existeix! vol fer arribar a l’opinió pública el següent comunicat.

1. Manifestem, una vegada més, que es necessari escometre millores urgents i amb visió de futur a las línies de rodalies a fi d’assegurar uns estàndards de seguretat i qualitat europeus i així fomentar el transport públic ferroviari. Tambe volem recordar que la línia Barcelona-Puigcerdà és a més internacional i per tant aquests estàndars haurien de acomplir-se.

2. Constatem que el conjunt de accidents i avaries en el servei de rodalies RENFE son deguts principalment a la poca despesa que es destina al manteniment d’aquest servei. Una dada demostrativa és el fet que, en el període 1990-2003 (el darrer del que tenim dades), les inversions de manteniment per quilòmetre a rodalies RENFE varen ser nou vegades inferiors a les que va destinar-hi, per el mateix concepte i en el mateix període, Ferrocarrils de la Generalitat a les seves línies ferroviàries. Això avalaria l’esperança que el traspàs d’aquest servei a Generalitat de Catalunya podria traduir-se en uns millors serveis ferroviaris als ciutadans.

3. Lamenten tenir de dir que ofèn a la intel·ligència dels ciutadans el gest de la Ministre de Foment Margarita Avarez que, per aconseguir un titular de premsa i tapar així la seva responsabilitat per no destinar prou recursos al manteniment de les línies de rodalies, intentés liquidar-ho destituint al director de rodalies de RENFE de Barcelona al mateix temps que deia que la seva gestió havia estat excel·lent.

4. Temem que, amb independència del TAV (Tren d’Alta Velocitat ), les actuacions del Ministeri de Foment son més el fruit d’una política d’“anar tirant i tapar forats” que de una planificació rigorosa. Les inversions anunciades per la Ministre Margarita Álvarez (que s’ha de dir no preveuen cap millora a la línia internacional Barcelona-Puigcerdà-La Tor de Querol) s’han produït a causa de les reiterades queixes dels usuaris recollides per els mitjans d’informació. Recordem que s’ha reproduït el mateix procés que anys enrera va obligar al Ministre Álvarez Cascos a comprometre plans i inversions en el Ferrocarril Transpirinenc.

5. Denunciem que bona part dels problemes que esta arrossegant el ferrocarril convencional –el que ofereix més servei als ciutadans- son deguts a la atenció desmesurada que es destina al TAV (Tren d’Alta velocitat). Com si fos el vedell d’or bíblic s’està sacrificant la seguretat de les persones que utilitzen el ferrocarril convencional a les necessitats de l’alta velocitat ferroviària .

6. Felicitem als mitjans de comunicació per la seva decidida aposta en denunciar les deficiències d’uns serveis que no es corresponen a uns estàndards europeus de qualitat al que tenen dret els usuaris del ferrocarril.

7. Donada la importància estratègica del ferrocarril transpirinenc Barcelona-Puigcerdà-La Tor de Querol per la vertebració de la Catalunya interior, per l’accés al Pirineu i per la connexió amb la resta d’Europa, aquest comunicat també es farà arribar als Consells Comarcals de la Cerdanya, el Ripollès, Osona i el Vallès Oriental, als diputats i senadors de la zona i a la comissió d’alcaldes creada pel seguiment de les inversions que, en el seu dia, va comprometre el Ministeri de Foment

Plataforma ciutadana El Ripollès existeix!